23.06.2011

20 de strofe pentru 20 de ani

PAHARUL SE UMPLE
                                                           

Sînt încă dac,
Şi prea puţin roman
Nu pot sa mă prefac,
Doar sînt basarabean.

Pe Nistru s-a luptat intens
Petru politică, doar un interes.
Mulţi tineri la 20 de ani sau dus
Un vechi imperiu a apus.

În martie comemorăm vărsări de sînge
Basarabia feciorii şi-i plînge,
E datoria mea sa scriu
Momentu' sa rămînă viu.

După 20 de ani de la proclamare
O ţară nu s-a ridicat încă în picioare
Avem politicieni ce speculeaza pe eliberare
Dar şi-au vîndut sufletul pe alea 30 de parale

În lipsa de-a avea ce pierde
Politicianul e ultimul care l-ai crede.
La nivel înalt avem corupţie
La nivel social trezeşte repulsie

Unde li-i conceptu' de democraţie
Într-o ţară plină de hoţie?
Unde sînt principiile, valorile
Cînd furi sa îţi plăteşti facturile?

Avem o ţară-n care
Milioane pleacă peste hotare
Se intorc odată la 6 ani
Şi nu se limitează totul doar la bani.

Noi vrem respect !
Neam saturat de acelaşi aspect
Am identificat problema
Trebuie evitată dilema.

După orice cădere, dezamăgire ori iluzie
Primordial: îţi faci o concluzie
Sosi-ta timpu' de-a ne deşteapta
Separarea cat va mai continua?

Unirea dintre fraţi
A demonstrat si Burebista
În lupta ne face apţi,
Puternici sa ne-alegem pista.

Şi totuşi ne merităm soarta
Trăim cum vor alţii, nu cum vrem noi
Lăsăm pe alţii sa ne păzească poarta
Şi plîngem cînd ne cuceresc fără război...

Şi dacă vrem sa fim aici stăpîni
De ce fugim de realitate?
Ne-ncredem în străini
Şi plîngem de chinurile adunate.

Ne ridicăm în ochii lumii vorbind despre trecut
Ne refugiem printre basme şi legende
Extindem teorii despre elogiul care l-am avut
Despre glorie şi măreţie, dar le-am pierdut...

Avem o şansa sa le recuperăm
Avem o şansa sa le pastrăm
Trebuie doar sa ne deşteptăm
Trebuie doar sa ne apărăm

De idei fără sens,
De binefacatori străini,
De lideri fără interes,
De "cunoscători" cretini.

Avem o singura istorie
BASARABIA _ PĂMÎNT ROMÂNESC.
Sa intre tuturor în memorie,
Şi falşilor experţi, ce aiuresc.

Generaţiile tinere ne sînt viitorul
Deci sa le creştem cu migală,
Ele ne vor reprezenta poporul,
Ele ne vor creşte ponderea socială.

Nu va mai fi nevoie de povesti
Nu vom inventa identităţi
Vom spune liber
Eu sunt din Basarabia, tu de unde eşti?

Ajung minciunile din electorală
Dati-ne dovada de responsabilitate
Renuntati la 12 feţe pentru fala
Un chip aveţi, purtati-l cu demnitate...


Privind la lumea în care trăim
Toţi cunoaştem durerea
Sa-i zicem pe nume, fugim.
În versuri mi-am expus părerea

2 comentarii: